سفارش با يک کليک
برآورد هزينه ترجمه

درخواست تماس با کارشناسان

اهمیت ترجمه و نگارش آکادمیک برای دانشجویان

همه ما باور داریم که نوشتن مهارتی است که باید آموزش داده شود. باید شرایطی برای دانشجویان فراهم شود که به نوشتن آکادمیک علاقه پیدا کنند زیرا بخش مهمی از مسیر علمی آنها، بدان وابسته خواهد بود. مهمتر از همه، زمانی که دانشجو در حال انجام تکالیف نوشتاری پیچیدهاست، نگارش آکادمیک است که به داد او میرسد!.سطوح مختلف نوشتن وجود دارد و نوشتن آکادمیک یکی از مهارت هایی است که افراد زیادی آن را نمی آموزند زیرا نگارش یک مقاله با ترجمه مقاله متفاوت است. نوشتن چند مقاله در کلاس به این معنی نیست که شما یک نویسنده آکادمیک خوب شده اید و همچنین باعث نمی شود که شما نویسنده خوبی باشید. این امر فراتر از حرفه ای به نظر رسیدن است و مجموعه ای از نیازمندیهای خاص خود را دارد، که شامل رعایت دقیق دستورالعمل ها، لحن نوشتن آکادمیک مناسب و محتوای با کیفیت بالا است.به این ترتیب، هر دانشجو باید اهمیتی را که با نوشتن آکادمیک همراه است، درک کند. چندین جنبه باعث می شود نوشتن آکادمیک مهم باشد. با این حال، قبل از اینکه بتوانیم در مورد اهمیت آن تحقیق کنیم، ابتدا باید بفهمیم که نوشتن آکادمیک چیست. برای وضوح، نوشتار آکادمیک یک نوشته مختصر، واضح، متمرکز و ساختار یافته است که توسط شواهد و آمار، پشتیبانی می شود. هدف اصلی این نوع نوشتار کمک به افزایش درک مخاطب است. از لحن و سبک رسمی پیروی می کند، اما آنقدرها که بسیاری فکر می کنند پیچیده نیست و نیازی به استفاده از جملات طولانی و کلمات پیچیده انگلیسی ندارد.ویژگی­های نویسندگی آکادمیک

هنگامی که ما از نوشتن آکادمیک برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی صحبت می کنیم، در مورد چندین ویژگی منحصر به فرد صحبت می کنیم که با آن شناخته میشود:

 

متمرکز و برنامه ریزی شده – به سوالات پاسخ می دهد و درک عمیقی از موضوع مورد نظر را نشان می دهد.

ساختار یافته – منسجم، منطقی است و نکات و مطالب مرتبط را گرد هم می آورد.

شواهد – دانش را در یک زمینه خاص از مطالعه نشان می دهد، نظرات و استدلال ها را با استفاده از شواهدی که به طور دقیق به آنها ارجاع داده شده است، پشتیبانی می کند.

لحن و سبک رسمی – از زبان و زمان های مناسب استفاده می کند، وضوح، تعادل و اختصار را به کار می گیرد.

 

اهمیت نگارش آکادمیک برای دانشجویان

نوشتن آکادمیک از سالها پیش، بخشی از زندگی دانشجو بوده است. استادان و معلمان ساعت های بی شماری را صرف انتقال دانش به دانشجویان در مورد توانایی نوشتن به صورت آکادمیک می کنند، زیرا آنها از مزایای آن آگاهی دارند. به همین دلیل است که نوشتن آکادمیک برای یک دانشجو مهم است:

 

به دانشجو اجازه می دهد تا درک خود را منتقل کند.

وقتی دانشجویان در مورد موضوعات پیچیده یاد می‌گیرند، گاهی توضیح آنچه که آموخته‌اند یا فهمیده‌اند دشوار است، به‌خصوص اگر با نوشتن آکادمیک برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی مشکل داشته باشند. انشاء فرصتی را برای دانشجو فراهم می کند تا آنچه را که آموخته است با استفاده از اصطلاحات و سبک های مناسب بیان کند تا درک اطلاعات را آسان کند، به خصوص اگر مخاطب را مخاطب قرار دهد.

 

تفکر تحلیلی

زمانی که به نوشتن آکادمیک بپردازید به یک متفکر انتقادی تبدیل می شوید. شما اطلاعات را می گیرید و آن را به گونه ای منتقل می کنید که برای مخاطب منطقی باشد. این تحقیق، اطلاعات مورد نیاز برای نوشتن مقاله را در اختیار شما قرار می دهد. با این حال، شما مسئولیت تجزیه و تحلیل آن اطلاعات را دارید. نظر خود را بر اساس یافته های خود داشته باشید. اگر بتوانید هر چیزی را تجزیه و تحلیل کنید، مهارت ها تا آخر عمر با شما خواهند ماند. در زمان ویرایش مقاله، حتما فراموش نکنید که تحلیلهای خود را بازبینی کنید.

 

به شدت بر سبک و تکنیک تمرکز دارد

نوشتار آکادمیک بر سبک و تکنیک تمرکز دارد (بر خلاف سایر انواع نوشتاری کمتر رسمی). این روش سعی می‌کند راه‌هایی را نشان دهد که در آن تکنیک و سبک می‌تواند ایده‌ها را منتقل کند. اگر دانشجویی به اندازه کافی در مورد سبک و نحوه نوشتن مقاله بیاموزد، نوشتن مقالات آکادمیک برای آنها آسان خواهد بود. همانقدر که ترجمه تخصصی مقاله نیازمند تکنیک است، نگارش آکادمیک نیز تکنیهای خاص خود را دارد.

 

تفکر انتقادی و عینیت را تقویت می کند

دانشجویان قرار نیست مقاله‌ای یک طرفه بنویسند زیرا جایی برای بحث نمی‌گذارد. مقالات آکادمیک آنها را مجبور می کند که به همه ایده ها و تحقیقات از منشوری متفاوت نگاه کنند. دانشجویان باید نظریه‌ها را از دیدگاه‌های مختلف تجزیه و تحلیل کنند و جملاتی را بیان کنند که بر درک آن‌ها تکیه کند. این مهارت برای افراد مفید است که زودتر یاد بگیرند. این توانایی نگاه عینی به چیزها است، و این چیزی است که به آنها در زندگی کمک زیادی می کند.

 

افزایش حرفه ای بودن

نوشتن آکادمیک به دانش آموز می آموزد که حرفه ای باشد. وقتی مقاله ای را به بهترین شکل ممکن و با رعایت تمام دستورالعمل های موجود در آن مقاله می نویسید، احساس خوبی به شما دست می دهد و جامعه علمی نیز بیشتر روی شما حساب خواهد کرد.

 

افزایش مهارت های پژوهشی

با نوشتن آکادمیک توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی، شما مهارت های پژوهشی خود را افزایش می دهید. وقتی نوبت به نوشتن آکادمیک می رسد، تحقیق فراتر از جستجوی اینترنتی است. تحقیق در مورد یک موضوع، جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل هر قطعه اطلاعاتی که به دست می آورید ممکن است زمان ببرد. این یک سفر جذاب است زیرا اطلاعات مربوط به حوزه تحصیلی خود را کشف می کنید. شما تفکر انتقادی را توسعه می دهید و یک نظر آگاهانه شکل می دهید. مهارت های تحقیق نه تنها برای یک دانشجو بلکه برای یک محقق حرفه ای نیز مهم است و نوشتن یک مقاله دانشگاهی به این مهارت نیاز دارد.

 

اخلاق کاری را تقویت میکند

وقتی نوبت به نوشتن آکادمیک می‌رسد، بالاترین استانداردهای اخلاق کاری را تقویت کرده و به شما تلقین می‌کند. یادگیری اخلاق کاری برای یک دانش آموز ضروری نیست. ولی به شما کمک می کند زمانی که با موضوعی روبرو می شوید که قبلاً هرگز آن را نمی دانستید، رعایت تمام قوانین نوشتن آکادمیک با آن برخورد اخلاقی کنید.